aldstarvisast

tisdag, januari 03, 2006

Tal till två...


Idag grinade jag så tårarna sprutade ( lite sönderstressad över arbetssituation och sådant just nu i o f sig) när jag upptäckte att Cecilia (Familjeliv) OCKSÅ ska lägga ner sin blogg, inte bara Mamselamsen...Blev lite chockad själv, men de bara kom..

Man har liksom (tillåtet ord i detta fall) vant sig vid hemmasnickrade ordspråk och annorlunda klyschor skapade av två vitt skilda personligheter, en charmig trebarnsmamma mitt i kaos och en guldskimrande kvinna i Nybro...Detta låter som ett begravningstal, men det är det definitivt inte, jag hoppas verkligen att jag kommer att behålla kontakten med er båda två på ett eller annat sätt, men under tiden som ni gör vad ni nu ska göra, så kommer jag att tänka på er båda med ett leende...

Kram och tack för många soliga stunder i cybervärlden!

PS. Blev nyss lika glad som jag blev ledsen förut när jag upptäckte att åtminstone Mamsen finns kvar, avskalad, men kvar!...*ler*

10 Comments:

  • At 7:27 em, Blogger Cornelia said…

    Det är det som är så spännade, ena stunden borta, sen tillbaka igen.

    Hur går det med jobb och allt, har du hittat nåt än?

     
  • At 7:40 em, Blogger Vi på Kantarellen said…

    Jag är som klåda... jäkligt svårt att bli av med.

     
  • At 10:38 fm, Blogger maruschka said…

    cornelia - så länge man förvarnas så är det väl ok, men jag trodde inte jag skulle reagera så kraftigt...
    I o f sig så är Cecilia och Mamselamsen ett par av de bloggar som jag följt ända sedan jag själv började blogga....
    Inget jobb än, men det är väl lite upp till mig hur effektiv jag är i mitt sökande också....*suck*

    mamse- kliar som f-n...*ler*

     
  • At 12:49 fm, Blogger Batbut said…

    vi får väl försöka trösta Dig så gott det går! Och hålla tummarna för jobbet. Och så kom ju mamsen tbx

     
  • At 7:52 em, Blogger maruschka said…

    ceci - det tycker jag...*s*...har sparat din mailadress för framtida konversation utifallatt, hoppas du behåller den?

    batbut - Alla goda ting är tre, tröst, hållna tummar och mamsars återkomst;o)

     
  • At 12:48 fm, Blogger The Female Dinousaur said…

    Skönt att du är lite gladare nu. Hoppas hoppas det blir någon lösning på arbetsfronten. Kom med nån kul idé så kör vi nåt ihop! Jag har en idé om ett fik... På allvar alltså...

     
  • At 2:19 em, Blogger Jenny said…

    Gott nytt år på dig Marushka. Lycka till med allt i det nya året. Kram

     
  • At 10:27 em, Blogger maruschka said…

    biggis - jag har 16 år inom restaurangbranschen bakom mig, så varför inte?...*s*

    Jenny - väänen, detsamma till dig och din familj!...*kram*

     
  • At 6:15 em, Blogger Bloggblad said…

    Jag tar mig en dag ledigt ibland också.
    Jobbigt med jobbet. Jag vet inte om jag har kvar något till hösten, därför ska jag inte som vanligt gnälla över att skolan börjar i morgon. Jag får ju lön och jag trivs.
    Men vill hellre få lön för att göra det jag VILL göra...
    God fortsättning på dig!

     
  • At 10:46 fm, Blogger Minna said…

    Visst är det skittrist!!!!!

     

Skicka en kommentar

<< Home