aldstarvisast

torsdag, oktober 05, 2006

Mobbing i låg ålder...

Sonens ögonsvullnad har gått ner, fästingen är uppeldad av farmor, sjuksyster har tittat på både axel och öga och konstaterat att de ej hör ihop (svullnaderna alltså, förvirrad)...Hans enda problem nu är två dumma ungar på dagis som säger att tjuven Kalle ska skjuta både honom och hans mamma med pistol....?

Hmm, vet inte riktigt HUR jag ska tackla det problemet, känner mig lite irrationell i mitt rättvisetänkande just nu, tur att man inte får aga barn i Sverige, särskilt inte ANDRAS barn...

10 Comments:

  • At 5:16 em, Blogger Lilla P said…

    Huliganer!!!!

     
  • At 10:23 em, Blogger Kattis said…

    Hatar elaka barn!!!!

     
  • At 10:50 fm, Blogger maruschka said…

    lilla p - Jag har sagt åt honom att han först och främst ska tänka för sig själv att han har en kompis vars mamma är polis...om det inte räcker så kan han säga det åt det elaka barnet, och om DET inte hjälper så har jag lovat att bjuda dit dig på kaffe och hotelser på dagis...*s*
    Skönt med kontakter ibland...;o)

    NQ - Jag förstår inte hur man ska ta sig igenom livet med allt det innebär med att ha barn?..jag oroar ihjäl mig, hur gör man, du som vet?...*kram*

     
  • At 9:07 em, Blogger Lilla P said…

    Jag vågade inte föreslå det själv....;}

     
  • At 1:12 em, Blogger Kattis said…

    Ibland fattar jag inte varför jag skaffade barn över huvud taget. Håller alltid ff på att oroa ihjäl mej - trots att dom är vuxna. Det går liksom aldrig över. Å nu befinner jag mej på tusen mils avstånd från dom. *superjobbigt*

     
  • At 2:41 em, Blogger maruschka said…

    nq - Jo, det var därför jag ville höra med dig, men det blev ju liksom inte direkt någon tröst...*suck*
    Jaja, man får väl försöka komma över den skräcken allt eftersom...

     
  • At 8:45 em, Blogger The Female Dinousaur said…

    Usch ja, jag håller med - jag oroar mig också precis hela tiden över allt dumt som händer i barnens värld, stort som smått. Fast egentligen ligger ju inte problemen hos barnen, det är ju föräldrarna som borde skjutas i såna här lägen... Eller åtminstone bry sig mer om sina barn...

     
  • At 3:50 em, Blogger maruschka said…

    biggis - visst är det så...Men ibland känner jag bara att jag inte vet hur jag ska ORKA oroa mig resten av livet...*ler lite snett*...

     
  • At 10:25 em, Anonymous Anonym said…

    Jag känner igen din önskan att aga andras barn. Vissa ungar idag tycks ju helt sakna ramar och regler hemmifrån!

     
  • At 2:31 em, Blogger maruschka said…

    Lars Anders - Jo, just den här tjejen har en mor som brukar betala i kiosken så att barnen kan hämta vad de vill där i godisväg medan hon sitter i timmar på den lokala pizzerian vägg i vägg och dricker öl...Så dottern är nog inte världens tryggaste...

     

Skicka en kommentar

<< Home