aldstarvisast

onsdag, oktober 04, 2006

Abrupt uppvaknande...















Sonen vaknade med ett utseende som hade gjort Ingo avundsjuk och med en äcklig fästing fastborrad i axeln och hans mor skrek rakt ut...
Son (med fästing) levererades snabbt till farmor som avlägsnade och brände upp (!) det lilla odjuret (fästingen...)

Nu undrar jag, är det någon som vet om det svullna ögat eventuellt kan ha med fästingen att göra?

Svar till "orolig mor"...

PS. Läbbiga fästingen syns t o m på bilden, strax ovanför nyckelbenet som en liten svart prick...DS

5 Comments:

  • At 10:37 em, Anonymous Anonym said…

    en kompis pojk fick ansiktsförlamning av fästingbett.
    det gick över med pencillin kan jag trösta dig med.
    jag tycker du ska gå och kolla upp svullnaden.

     
  • At 11:09 em, Blogger The Female Dinousaur said…

    Uscha. Kolla upp. Bäst att vara på den säkra sidan, tycker jag. Ser inget vidare ut...

     
  • At 12:47 em, Blogger Kattis said…

    Aaaaaaa varje mors mardröm, fästingar å svullna ögon. Har ni varit till doktorn????

     
  • At 3:49 em, Blogger maruschka said…

    sandra, therese, biggis och NQ - Han mår bara bra, tack snälla för att ni bryr er om oss...*kraaaaaaaaam*

     
  • At 5:12 em, Blogger Lilla P said…

    Hej vännen!
    Vad jag vet brukar det ta ett tag innan tecken på ev sjukdomar av fästingbett framträder.
    Det verkar otroligt att svullnaden skulle ha med det bettet att göra!
    Kram!

     

Skicka en kommentar

<< Home