aldstarvisast

måndag, juli 10, 2006

Viva Italia!







Precis mitt i straffläggningen mellan Italien och Frankrike så mjuknade mitt i balsamvinäger marinerade mozzarellabelagda hjärta och kärleken till Italien segrade över tippade franska VM-vinnare och snurrig i huvudet skrek jag ut min glädje från balkongen upp mot den orangea sommarhimlen...
Grannarna må tro jag är full, men det är ändå Italien jag hejar på, de ligger mig varmast om hjärtat, jag skiter i tipsvinsten, jag är lika lycklig som 1982 när jag var där och firade!

2 Comments:

  • At 1:08 em, Blogger Ilva said…

    Du menar inte att du tvivlade?????

     
  • At 2:07 em, Blogger maruschka said…

    Ilva, jag tvivlade inte, men jag hade tippat Frankrike som vinnare av hela VM på jobbet bara för att vara kärringen mot strömmen, så det var därför...*s*
    Men i hjärtat hejade jag nog på Italien varje gång de spelade match...

     

Skicka en kommentar

<< Home