aldstarvisast

torsdag, januari 31, 2008

Från slott till koja...

Lånad från www.mik-cartoons.com

En dubbelsäng, en bäddmadrass, en enkelsäng, två TV-apparater, en DVD, två kastruller, en stekpanna, diverse köksredskap, innehållet från ett väl rensat kylskåp och dito frys, dubbla uppsättningar handdukar, precis så man klarar sig i kläd- och skoväg, fyra lampor, duschpryttlar, linser, en Flexitrackbana, två Kalle Anka-tidningar och mängder med doftljus...När kan dessa saker komma väl till hands?...jo, när man har flyttat 300 meter till en lite mindre evakueringslägenhet!

Där ska vi nu husera i ca 6 veckor medan stammarna hemma byts...känns lite mäskligt, men det får gå...
Jag tror dock att det spökar!!..Hur får man bort dom?

8 Comments:

  • At 4:41 em, Blogger Kattis said…

    Aaaa, evakueringslägenhet - det lät både jobbigt och läskigt. Hmm hur få bort spöken. Inte den blekaste, hade nog blivit så rädd själv att spökena hade blivit av med mej!!

     
  • At 1:49 em, Blogger maruschka said…

    Hihi, kanske det...Igår stormade det och jag lovar, då lät det som om träden skulle kliva in genom fönstren..Men nu har vi fått upp lite fler lampor så det är inte lika läskigt längre...

     
  • At 4:47 em, Blogger Marianne said…

    Hmm... jag vet ju inte var du bor, men Proline AB bytte stammar i mitt hus utan att vi behövde flytta ut.
    Vattnet avstängt ibland, och kanske sammanlagt tre arbetsdagar då jag fick gå på toa nere i tvättstugan under dagen och duscha före 06.00 när de började jobba.

     
  • At 8:38 em, Blogger Maruschka said…

    Marrianne - Jo, vi hade kunnat bo kvarockså men det finns asbest i fogarna i badrummet och vi kände att det inte var värt all oro att bo kvar i byggdammet. Jag som fick vabba hela förra veckan har svårt att se mig själv med håriga ben och rufsigt hår dela ut hostmedicin till hostande son bland bilande hantverkare...;o)...Näe, det fick bli "lyxen" med en evakueringslägenhet där jag just nu sitter med tangentbordet i knät i en brassestol i ett mattlöst vardagsrum utan gardiner, that´s life...

     
  • At 8:40 em, Anonymous Anonym said…

    Råkade visst kommentera med mitt nya googlekonto, men det var Maruschka som svarade Marianne, förvirringen är total!...;o)

     
  • At 10:46 em, Blogger Lilla P said…

    Usch, tycker synd om dig vännen... Kansek en brunch hos oss i helgen..?

     
  • At 10:40 fm, Blogger maruschka said…

    lilla p - Det låter trevligt, jag dartar på fredag kväll, det är nog det enda vi har tror jag, så vi kan väl höras?...*kram*

     
  • At 12:44 em, Blogger Gunilla said…

    Tack för din kram!
    Men det är övergående.... vi fick själv byta bostad under två månader för många år sedan pga. vattenläcka. Vi var även tvungna att magasinera alla våra möbler och tillhörigheter. Det vaar en fasa men som sagt det är övergående. Det blir lite campingliv.
    Kram Gunilla

     

Skicka en kommentar

<< Home