aldstarvisast

torsdag, januari 03, 2008

2008 är här...


Nytt år, äntligen är denna shoppingpress borta, inte måste man köa på systemet för att "komplettera" nyårsinköpen (trots att man vet att man är nöjd efter ett par glas vin), fjärran är julmatsdiskussionerna och den "stora" julklappen till sonen ligger kvar i garderoben för att öppnas på födelsedagsmorgonen istället (det blev för många både klappar och "julaftnar" för att kännas nyttigt).

Jag har promenerat på lunchen både onsdag och torsdag och mina intentioner är att fortsätta med detta i kombination med sundare matlagning...


Välkommen nya året med alla nya löften som bara finns där för att brytas, jag är verkligen inte ironisk, jag är glad att du är här!

5 Comments:

  • At 1:10 fm, Blogger Bloggblad said…

    Gott nytt år! Vad han har vuxit din kille!

    Jag har ungefär samma löften som du, tydligen, om ett sundare liv...

     
  • At 12:56 fm, Anonymous Anonym said…

    Åh, promenader! Känner att jag behöver komplettera nyårslöftet nu... Rörelse, motion. Ja, tack!
    Gott nytt år!

     
  • At 10:31 em, Blogger Kattis said…

    Känns mest jobbigt med nytt år å veta att man fyller 50 år i sommar. Bläää. Önskar att det hade vart 40 istället å att jag var lika smal som tidigare. Känns hopplöst å börja om från början igen.

     
  • At 9:24 fm, Blogger maruschka said…

    Bloggis- Long time no see (och det är bara mitt fel jag vet...)...Visst har han vuxit?..Vet du, han läser helt flytande nu fast han inte har fyllt fem år ännu...Läser t o m TP-frågor utan att staka sig, och terxtremsor på TV...

    Biggis- Jo, promenader är det bästa, som att meditera gående...*s*

    NQ- Du är snyggare än någonsin och med lite GI så väger du snart som du gjorde förrut...tänk bara på hur mycket lyckligare du är nu, det är därför du väger lite mer...

     
  • At 6:00 em, Blogger Lilla P said…

    Gott nytt år allihopa! Promenader och träning låter underbart. Har så svårt att få till det bara.. Hänger alltid på en "barnvakt" eller på att inget händer på jobbet då jag skall in och "fysa".. Trivs inte i min "kroppskostym" i nuvarande storlek och jag vet att det hänger just på träningen!
    Mitt nyårslöfte i år var att "ta kontroll över mig själv" igen, vilket kommer av att jag tycker det låter tjatigt och tråkigt med saker som att "jag MÅSTE banta, jag MÅSTE träna, jag MÅSTE leva sundare osv.. Låter det knäppt..?

     

Skicka en kommentar

<< Home