aldstarvisast

tisdag, april 10, 2007

Utmanad av Coola Morsan...

Tio första

Första bästa kompis: Wiveca
Första bil: Vit Volkswagenbubbla med Eberspräscher
Första kärlek:Mörka killen på lekis med kalasbyxor, kommer inte ihåg hans namn.
Första husdjur: Muff, en otroligt mjuk hamster.
Första semester: 1982, tågluff med bästis till Florens samma vecka som Italien slog Tyskland i fotbolls-VM i Spanien, vilken fest det var!!!
Första jobb: Städade kulvertar på Regionsjukhuset i Linköping, vilket evighetsjobb...
Första köpta skiva: Djungelboken
Första riktiga kärlek: Tobbe i min klass...
Första piercing:Hål i örat-79, annars naveln -98...
Första konsert:Kommer inte ihåg...

Nio senaste:

Senaste alkoholdrycken: Zinfandel från Argentina, har glömt namnet.
Senaste bilfärd:I går förmiddag till ICA Maxi.
Senaste filmen du såg: Sin City.Senaste ringda telefonsamtal:Till en användare som saknade fonter i Windows.
Senaste bubbelbadet: För någon vecka sedan med en glad fyraåring hemma.
Senaste spelade cd: Jag vill ha blommig falukorv till lunch, mamma med Hasse Alfredsson (också med sonen).
Senaste kyss: Av min älskade sambo.
Senaste gången du grät: I morse när jag tänkte på hur fort livet går...
Senaste måltiden: Havregrynsgröt med jordgubbar, hasselnötter, mandlar, russin och solroskärnor.

Åtta har du nånsin:

Dejtat en av dina bästa kompisar: Nej
Blivit kär vid första ögonkastet: Jepp.
Fastnat med blicken i någons urringning?: Jadå...
Fått ditt hjärta krossat: Jadå...
Sagt att du älskar någon utan att mena det: Nej.
Haft ett one night stand: Ja...
Busringt till någon: Ja, men det var länge sen.
(Hmmm, får det bara till sju?)

Sex saker du gjort idag:
1. Kännt en begynnande huvudvärk tidigt.
2. Kokat vatten i födelsedagspresenten.
3. Kräkts på badrumsspegelbilden IGEN....
4. Pussat på son och sambo och sedan huttrat iväg till pendeln.
5. Nyst fem gånger sedan jag kom till jobbet
6. Druckit EN kopp kaffe.

Fem favoritsaker utan rangordning:
1.Min handväska, diggar fortfarande den knalloranga färgen.
2.Min överfulla bokhylla "runt hörnet där den inte syns".
3. Mina ljusa moccaboots inköpta på Tradera för inga pengar alls.
4. Vårt badkar.
5. Vår nyinköpta säkerhetsdörr....

Fyra personer du kan berätta allt för:

Bästa väninnan, andra bästa väninnan, tredje bästa väninnan och kudden...

Tre val:

Blått eller rött? Rött.
Sommar eller vinter? Sommar.
Choklad eller chips? Choklad

Två saker att göra innan du dör:

1.Resa lite mer, förhoppningsvis med sambo och son, vore nice.
2.Lära mig känna mig lite mer nöjd med allt som det är...

En sak du ångrar:

Ångrar att jag tillät mig själv att utvecklas till en gnällkärring i många lägen.


Fyra personer som skulle kunna göra samma blogginlägg: Nylonqueen, Mikusagu, Lotten och Mickey (om han ägnar sig åt sådant?)

(Och så undrar jag vart åttan tog vägen?)

12 Comments:

  • At 4:27 em, Anonymous Anonym said…

    Hoppas du inte misstycker, att jag snor din lista, trots att jag inte blivit utmanad...
    Letar kul bloggar att läsa o fastnade här, via polackensnubben
    mvh'
    Anne
    www.foraldrarochbarn.se
    Där finns min blogg.

     
  • At 4:55 em, Blogger Lotten Bergman said…

    Ojoj, hu, usch, blörrk och huga men ok .. Svar kommer imorrn!

    Och så ett lass med beröm till din havregrynsgröt -- himla matilda vilken delikatess!

     
  • At 12:14 fm, Blogger Lotten Bergman said…

    Nu har jag svarat på alla frågor. Jäääääättelååååååångt!

     
  • At 8:13 fm, Blogger maruschka said…

    anne - jag misstycker inte alls, det är väl det som bloggar är till för?...

    Lotten, min lotten - Jag visste att du skulle stånka och stöna och sedan inte kunna låta bli...;o)

     
  • At 11:56 fm, Blogger Lotten Bergman said…

    Men Maruschka, ser du att sjuan är borta? Puts väck!

    Hitta på en egen!

     
  • At 11:57 fm, Blogger Lotten Bergman said…

    Sjuan kanske ska vara borta? Eller kanske få ett alldeles eget inlägg?

    Mystiskt.

     
  • At 1:56 em, Blogger maruschka said…

    lotten - Jag undrade just när jag läste din lista, vad kom HENNES sjua från?...Hmm, jaja, bevisar bara att du har mer initiativförmåga än jag...;o)

     
  • At 10:57 fm, Anonymous Anonym said…

    Hohooo, vart tog du vägen???

     
  • At 3:31 em, Blogger maruschka said…

    anne - jag är här, men bloggar lite sporadiskt, har för mycket att göra för att hinna med som jag skulle vilja...;o)

     
  • At 5:09 em, Blogger Mikusagi said…

    Nu har jag svarat! :D

     
  • At 11:35 fm, Blogger Peter997s said…

    Tjena!

    Jag kunde inte låta bli att knåpa ihop en lista jag med:-) Finns på min blogg.

    Ciao
    Peter997s

     
  • At 10:51 fm, Blogger maruschka said…

    peter997s - Kul, ska jag läsa sen...

     

Skicka en kommentar

<< Home