aldstarvisast

fredag, mars 16, 2007

Blommor och bin?


-Mamma, jag vill också ha en lillebror!

- Men, lilla du, jag tror att mamma är lite för gammal för att skaffa en lillebror åt dig...

-Hmmm, men när jag blir stor så kan jag få en lillebror?

-Nja, när du blir stor så kan du själv bli pappa!

-Neeeeeej, jag vill inte HA bebisar i magen.....

-Men lilla gubben, du ska inte ha bebisar i magen, när du blir stor så kommer du att träffa någon som du älskar och du kan bli pappa och hon kan bli mamma...

-Men mamma, jag älskar ju DIG, så då kan DU bli mamma och jag pappa...

-Hupp, lilla hjärtat, vi behöver inte prata om det nu, vi kan vänta lite tills du blir lite större så ska mamma förklara, ok?

8 Comments:

  • At 1:37 em, Anonymous Anonym said…

    Ge honom en biologibok i present :)

     
  • At 1:37 em, Blogger Cornelia said…

    Ser fram emot fortsättingen... alltid lika kul....

     
  • At 4:15 em, Blogger maruschka said…

    mickey- Måste lära honom läsa ordentligt först, han är ju ändå bara fyra...;o)

    Cornelia - Den kommer, jag lovar...Inga bloggträffar på gång?

     
  • At 1:36 em, Blogger Ella said…

    Hittade hit från Cornelia och fick mig ett gott skratt. Himmel vad ungar kan vara gulliga.

     
  • At 11:50 em, Blogger MaMaMia said…

    Nu utmanar jag dig! Se i min blogg hur! :)

    Och förresten så har jag saknat dig! :)

     
  • At 9:04 fm, Blogger The Female Dinousaur said…

    Hihi! Tänk alla dessa små intrikata frågor som kräva svar... :-)

     
  • At 10:19 fm, Blogger maruschka said…

    ella- Välkommen hit även om jag nuförtiden skriver mer sporadiskt pga tidsbrist!

    mamamia - Jag ska genast kolla!...och jag ahr saknat dig också!

    biggis - Eller hur?...Miss U too, kanske dags för en middag på Bysis igen?...

     
  • At 3:55 em, Blogger Lilla P said…

    Lillen är fantastisk!!!

     

Skicka en kommentar

<< Home